tirsdag den 20. august 2019

Zweig

 Rigtig mange af Podcasterne og dem  på Pinterest har stikket Zweig og selv om jeg egentlig ikke  plejer at lade mig påvirke af hverken tv- bog- eller strikke anmeldelser så faldt jeg alligevel totalt for denne model af Caitlin Hunter . I  det hele taget er hendes designs lige til min smag.

Da så Madam Munch stod med et kit garn til Zweig på uldfestivallen var beslutningen hurtigt taget, en streg i regningen var det så at hun ikke havde andet garnvalg end blå og ikke en blå jeg selv ville ha valgt

Den søde Madam Munck tilbød så at hun ville gå hjem og finde de farver jeg ønskede og se om hun kunne lave dem i et egnet garn

det kunne hun og hun sendte billeder og jeg gav mit besyv til hvad jeg synes og lidt efter lidt kom vi frem til denne kombi
 modelen er strikket fra halsen og ned og det var klart det melerede stykke der var mest sjov at strikke, men kedelig blev den aldrig resten var bare ren tv strik da ærmet er lidt løst og alle indt ligger lige inden ribben laves uden den dog får ballon-ærme


Det ensfarvede kunne man selv vælge om man strikkede ren glat eller med de små kryds, jeg er glad for jeg valgte krydsene

Man skal selv bestille mønsteret til garnet inde på Ravelry det var ikke med i prisen
Garnet jeg fik (til en merpris af 50kr) er Holst Lambswoll og Cashmere/merino en tråd af hver
Og den gyldne (knap så brunlig so m billedet) er en håndfarvet luksus-blanding

Jeg får næsten gåsehud bare af at skrive det ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar