tirsdag den 20. august 2019

Uldhjul "Onkel Kurt"

 Onkel Kurt er blevet spundet, tvundet og er blevet til et 3 trådet garn jeg ikke helt har planer med endnu, jeg synes bare det var sådan ulden gerne ville laves
Måske en underlig formulering, men faktisk er vi flere spindere der har opdaget at vi har planer med det uld vi får i hænderne og efterhånden som arbejdet skrider frem får vi nye tanker og ideer med det vi sidder med i hænderne

Straks jeg fik uldhjulet vidste jeg at jeg ville farveopdele i stedet for at spinde en lang pølse. Så får man brugt hver farve op inden man sætter en ny til i stedet for fibrene selv bestemme hvordan de bliver trukket fra hinanden.
Jeg lagde mine farver i samme rækkefølge som de var farvet på hjulet af Birthe fra Garngalleriet mikrofarveri nogle var lange forløb andre ret små og sådan blev det ved at være
Fordi jeg før har lavet en meget farverig blanding der efter tvinding så alligevel er endt med at være en ret kedelig meleret garn, ville jeg denne gang prøve at navajo-tvinde mine tynde singler og det lykkedes ikke uden tråden sprang og der har jeg et nyt studium at gøre....hvordan splejser man sin tråd uden knuder....
Mit garn blev -takket være et godt materiale at arbejde med - en garn med en smukt klart farve og tydelige farveforløb




Jeg købte 200g shetlandsuld farve "onkel Kurt" på lysegrå base men færdig fik jeg 202g efter svind så der har været rigelig vægt ved køb
Jeg har spundet i en lang tråd
Navajo-tvundet til 3 trådet garn med mindst mulig overlapning af farve ved at variere løkkestørrelsen på tvindingen
Løbelængde på garnet : 468/100g





Ingen kommentarer:

Send en kommentar