tirsdag den 26. marts 2019

Exploration station



Stephen West var i første hug ikke lige min kop te.
Jeg fandt hans bog  Sjaler west knits best knits på biblioteket men fik den kun hurtigt set igennem
Farver på det strikkede, hans fremstilling af det strikkede og hans alt for dominerende tøj på¨billederne der egentligt skulle ha sat fucus på det strikkede var for meget en forkert smag for mig til jeg fik fundet ro til at sætte min egen smag i hans design.

en tid efter jeg havde afleveret bogen igen, fik jeg set et afsnit på Ulden farmors you tube- kanal hvor hun havde lavet præcis exploration station, men i helt andre farver nu blev jeg lidt nysgerrig og sørme om så ikke jeg selv havde opskriften i et Sally´s blad no 3 2018





Jeg har kun brugt 4 farver
Nemlig den turkisgrønne, en trådet fra Knudegarn
De to grønne i mørk og lys, håndspundet strømpegarn fra Garngalleriet
og den carry gule af mit eget spind

Jeg brugte p nr 4 som opskriften angiver


Selv om det var mange m på p til sidst i arbejdet føltes det spændende at strikke og jeg tror bestemt ikke det bliver det sidste af hans sjaler jeg prøver at fortolke i mine egne farvekombinationer, for hans farver bliver altså lidt for vilde  til mig

Sjalet jeg fik af pindende var 148cm mod de 180 opskriften lød på, og det går lige an

Det er nemt at drapere pænt og varmt om halsen og jeg er vældigt glad for at bruge det til min grønne frakke 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar