lørdag den 9. december 2017

Intarsia hækling

 Da jeg hæklede hyggetæpperne i C2C teknik meldte jeg mig ind i  FB-gruppen Two magic pixels her var der mange der vælger at lave tæpperne i fastmasker. så man i stedet for diagonale rækker hækler vandrette rækker
En C2C måler ca 1 x 1 cm pr ter i diagrammet
mens 1 fm måler under det halve pr tern

Jeg fandt et nemt diagram på Pinterest og mine rester af bomuldsgarn frem for at forsøge mig med fm og intarsia-gobelin hækling

En enkelt håndlavet karklud kan man vel altid bruge


Glem alt om karklud...den blev kun til en bette vaskelud til en fedtet mule :o)

Teknikken er meget af det samme uanset man hækler C2C eller alm fm..man hækler over tråden når/hvis den transporteres med til ny plads når man skifter farve..ellers laver man små dunter og skifter med
Det var lidt svært at skifte farve pænt med bomuldsgarnet. og nogen ørn til hækling er jeg ikke. så bagsiden viser klart plads til forbedringer...

Jeg kunne måske godt finde på at lave nogen karklude på den måde for at få brugt mine rester, og fordi det er sjovere end "bare" at strikke en ensfarvet firkant men til tæpper ville jeg stadig foretrække C2C hækling som jeg synes er dejlig at lave og også har et fint udseende..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar