lørdag den 9. december 2017

Et hæklet juletræ

Nogen gange ser jeg noget på FB - pinterest - IRL hvor jeg tænker det  kan jeg da vist liiiige.... og får jeg først begyndt kan jeg ikke lige opgive igen.

Sådan gik det da en lagde et billede op på FB af et hæklet juletræ og henviste til Youtube hvor Annarella Gioielli har lagt en tutorial på a crochet christmastree

Tut'ten er på (tror jeg) Italiensk og jeg forstod ikke et pluk, men billedet er ganske nemt at forstå og antal m der er brugt bliver tekstet på engelsk undervejs...så man må bare kikke forfra til man er med igen..

Garnet fandt jeg på depothylden. og flamingo kegler har jeg en del af der er fundet her og der i genbrug og loppemarkeder
efter tuttens anvisning på at måle længden på det bånd der skulle hækles fandt jeg frem til at skulle bruge 4m
1 forsøg var med for lille en hæklenål
2. forsøg måtte opgives pga garnet slap op
3 forsøg endte ligesådan bare på 3 række så her valgte jeg bare at fortsætte med en anden næsten "ens med" tråd (og det ses ikke)
Jeg fik 4cm bånd i overskud og jeg synes den er for tæt limet på keglen.
Keglen runder i toppen så jeg har limet lidt i "fri luft" der skulle jeg ha limet en karton spids på

Båndet var ret nemt at lave så det kunne godt blive til nogen flere hvis jeg løber over egnet - billig-garn , guldtråd er på depothylden  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar