tirsdag den 2. juli 2019

Stjernedrys lavet om til cardigan


Ulden havde jeg det skulle bare lige spindes 

Den brune uld er en ukendt race der stod på min trappe en morgen jeg kom op, den er himmelsk blød og dejlig
Den orange er 70% merino/30%Morbærsilke fra Filtestedet 



Mens jeg sad og spandt fik jeg en ide om at orange og brunt var for oplagt og skiftede det færdige garn ud med det Grå angora  jeg havde med hjem fra Bornholm 

Jeg fik også en bluse der ikke var " orange og brunt er altid pænt sammen"-farvet...men de to nuancer af brun og gråt er ikke en god kombi ...måske fordi angoaen er blå og kold i farven og orange jo er en varm farve...i hvert fald er den orange feset ud i farven ved at blive strikket sammen med den grå, mere IRL end billedet viser 

Desuden var modellen ikke pæn på min krop jeg bliver endnu mindre og endnu mere rund i den model


Så ingen tråde skulle fæstnes, men en hel bluse skulle trævles op...og det er ikke den nemmeste sag med angoragarn, sku´ jeg lige hilse at sige...






 I stedet valgte jeg at strikke en ganske enkel model





Bagfra først...


Og forfra....

helt enkel til at tage over en bette sommertop 

Modellen har små lommer og mangler stadig knapperne 

Jeg har strikket på p 3½  Top-down 

Og lavet lange ærmer i stedet for 3/4 

Den model klæder mig meget bedre og nu er angoragarnet kommet til sin ret 







Den almindelige raglan udtagning har jeg skiftet ud med et omslag som er strikket alm ret på næste pind 
Det synes jeg giver et mere luftig og let udtryk 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar