torsdag den 15. marts 2018

Natskygge

 Natskygge hører også til opskrifterne i bogen "Blomsterstrik"
af Anette Danielsen.
Oppe fra og ned-metoden blev igen min redning, præcis fordi man kan prøve undervejs, så jeg måtte om igen da jeg første gang havde sat af til ærmerne.....fordi

Jeg havde egentlig regnet med at garnet fint passede til p 4 som modellen strikkes på, men den blev alt for lille, imidlertid havde jeg set mig ganske tilfreds med farvesammensætning og mønsterpindene så jeg forsøgte en ny omgang på dobbelt garn

Det blev sådan jeg fortsatte
 Garnet jeg har brugt er et gammelt køb som brugen af har svinget lidt mellem tunika, kjole, imidlertid får jeg ikke brugt mine uldne tunikaer og lukkede bluser ret meget undtagen når jeg har frossen-pind-dage

Jeg havde kun ca 1m af den mørke tilbage til kanter, og synes ikke om den lyse til kant så jeg måtte i gemmerne og finde en rest kameluld
Kamelulden er mere chokoladebrun end den mørke men jeg synes sagtens det kan ligne "planlagt farvesammensætning"
Sadelskulder er en god teknik når man strikke oppefra

Farverne lyver lidt da den lyse er mere carrygrøn end vintervejret tillod at vise 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar