torsdag den 11. januar 2018

Gavstrik- og tørklæde

 Uldfestival i maj fristede med billig pris på de sidste kit af "tørklædet som gik op i en spids" Design : Mie Bang Mommer
Bomuld/uld garn pind 3 og bølgemønster
Kittet har jeg brugt som bil strik og et tag-med-strikketøj

Jeg har ikke hæklet bindebånd i snipperne som mønsteret foreskrev, det gør jeg nok da faconen ikke er "binde-egnet" uden

Jeg er lidt lun på farverne efter det er færdigt og heldigvis trevlede jeg op da jeg opdagede at det gav en del mere farvedybde i den brune  når den sidder mellem to sorte fremfor de hvide som gør farven fesen.

Bortset fra mit problem i skulder og nakke med at arbejde med uelastisk garn er det blødt og lækkert i det færdige tørklæde
Kittet til Gavstrik købte jeg til kreamesse i Viborg og det var revet væk så farven gav sig selv og jeg kan sagtens finde på at købe en anden farvekombi også da jeg synes under 200kr er meget rimeligt for et godt mønster og så endda rigeligt med garn

Jeg var skeptisk på garnet der var stift og hårdt men det vaskede jeg ud da arbejdet var færdigt

Måske jeg har strikket stramt for normalt vipper jeg mellem str M og L så jeg valgte L da garnet skulle kunne strække til en XL også men blusen er mere tætsiddende end jeg synes klær' min trivelige krop....måske bare en vanesag.

Gavstrik er af Hanne Larsen
Pind 2½ og 3



1 kommentar: