lørdag den 29. oktober 2016

Efterårs kort

 Oprydning kan for mit vedkommende godt ende ud i noget ganske andet end at få det pænt i hjørnerne

Sådan kom dette kort igang.
Jeg skulle ha orden i alle mine dies, og her mødte jeg et par dies jeg faktisk aldrig rigtig har fået brugt
Nemlige "trækronen" Memory box 98142
Og træstammen Memory box 98143

Den indkøbte die med de små krondyr passede fint hertil (IO rubberstamp-die 17-C

 Det var faktisk meningen at trækronen skulle være blikfanget, men jeg synes det blev lidt tamt og farveløst

Så i gemmerne fandt jeg et tidligere prøveklip af Sharpe Dies SD023 i noget skinnende rødt papir og et sæt blade fra lysmanchetkassen
Midt i en guld halvperle

Lidt julet måske, men så'nt blev det


Inderste lag på basiskortet er fotopapir, fra dengang man printede sine billeder ud selv, jeg  har sværtet med Distress ink i efterårsfarver.
2. lag fik samme sværte i lette strejf mellem den udstansede trækrone
Træstammen limet på plads og små grønne similisten limet ind mellem "bladene"

Krondyrene limet på.










Den evindelige klagesang om dårlig fotos i den mørke tid ser jeg også andre steder hvor vi er "farve-afhængige" de næste billeder gør godt nok ikke godt for mit kort, men trylle kan jeg altså ikke endnu, så her må bruges lidt fantasi


Martin skulle ikke igen i år "lide" under at fylde år op til Halloween, og jeg havde fundet et par ting frem for længst jeg ville bruge som udgangspunktet

Nemlig træ-bogstavet (panduro)
Og sækkelærred (tags fra søtrene Grene)

Træbogstavet fik et lag bladguld (Søstrene Grene) og stoffet blev flåsset i siderne

Underlaget blev fundet i restekassen da de kun skal stikke frem i hinandens flåede og "ødelagte" steder


Med stor omhu fik jeg "ødelagt" mit papir på den helt rigtige måde, passet til sværtet i krøller og kanter og limet på
Et færdigt banner fundet i datterens papirkurv sværtet og sat på med 3-D puder
Knap (Panduro) fordi modtageren er contry-tossi

Stoffet har jeg sat med dobbeltklæbende tape da limen kom ud gennem stoffet
for at fæste yderligere har jeg brugt limpistol til bogstavet, rigeligt så det går helt ned i papiret

Masser af similie på bogstavet i kortets farver


en alm gråbrun snor nundet fast i hver side af bogstavet fæstes bag layeret
For at få bogstav og stof i focus har jeg limet blade og blomster så de "stikker ind under"

Blomster i hvide farver af det der nu var og masser af blomsterblade

Simili-stenene var jeg lidt i tvivl om, det er jo ligesom et herrekort, men de kom på ( de er jo svære at undvære)
jeg har brugt panduros simili-bånd og klippet stykker fra som jeg synes kunne passe tpå bogstavet



Ganske enkelt at gøre lidt fint ud af en enlig blomst, blot at krølle stilken

disse små fine kalaer fandt jeg til Kreamessen tror de er fra Gavlhuset 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar