mandag den 19. oktober 2015

Uldorme

Birthe fra Garngalleriet, har lavet en farveblanding der hedder "Vores kat" på forskellige blandinger af uld. Den faldt jeg pladask for, den passer bestemt i min garderobe.

Første Hjul købte jeg da Birte fyldte 5o og gav 50% i rabat.
Fortrød jeg ikke købte mere, det fik jeg rådet bod på til uldfestival i Saltum i år, igen fortrød jeg og gik tilbage og købte blandingen med de lyse striber i også.

Husker jeg rigtigt er det bambus der gør de lyse striber..farver man animalsk vil plantefibre ikke modtage den slags farve man bruger. 

Farven er mere gylden/varm end på min gengivelse 


Uge 42 var igen i år "sommerhus-uge" lige i Kajoli´s baghave, så jeg måtte lige hen og vise strjerneskær frem til Anja.
Lidt nye fibre, måtte erhverves ved samme besøg.
Supermerino 50g fra venstre Lime, i midten øverst Kanel, og nederst i midten Karry
5x50g Regnbuekæmmet merino med 25% silke
Farve Egeløv 


 


 Alle de forskellige uldblandinger af farvekoden "vores kat" fordelte jeg på kartetromlen og hev det af med mine strikkepinde nr 9, til uldorme

Ideen var oprindeligt en trøje, med et norsk mønster på bærestykket med Kajoli-blandingen som mønsterfarve..

Men jeg havde besøg af en inspirerende spindekollega, som talte mig i retningen af en kjole i stedet..men med samme mønster kombi.

Der blev ca 400g af denne blanding

"kajoli-blandingen" brugte jeg de 3 af Egeløv og de 3 ensfarvede, hvorved jeg endte på 300g fibre.

Den lime træder mere frem end på billedet

Planen er stadig kjole....endnu.
Jeg er ikke så god til at bruge strik der er kjole/Sweater form, jeg synes ikke jeg bliver mindre i det, men jeg skal vist ud over comfortzone..hmmm

Planen er spinde tyndt, tyndt
Tvinde totrådet..

finde et mønster som bruger mest muligt af det lyse så jeg får nok til en kjole evt top til gamasher...

Men der er noget helt andet der må komme før ;O) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar