torsdag den 4. juni 2015

Status efter en uges solfarvning

Samarbejde fra vejrgudernes side, mht mit solfarvning af uld ude på terrassen er ikke det bedste.
Der har stort set ikke været høj dejlig sol mere end den ene dag hvor jeg selv  havde fødselsdag ;O)


Den mest farvede side af glasset, her en uge efter projektet blev sat i gang, ser sådan ud.
Mod allrede sådan her få minutter efter det var sat ud.

Der er stadig meget hvidt uld tilbage og jeg ser gerne farven breder sig liiiidt mere, men ellers er jeg stort set glad for det som det nu viser tegn på at blive til..

Jeg har mest tiltro til at det er de friske tulipan-blade der farver den fine lilla/sorte/grå farve..




FORDI .......






De  sidste tulipanblade, jeg pænt lod stå og pynte i haven til de var afblomstret, indsamlede jeg i går (endda dem der var blæst ud over hele haven, blev jagtet op)
Da der langt fra var tegn på sol i går valgte jeg hurtig-metoden og hældte uld og blade i et ovnfad, efter det var bejset i alun-vandet.

Efter første 10 min var der ikke tegn på mit forsøg lykkedes..så jeg kogte vand og blade i 10 min i micro'en, jeg er ret sikker på folk der gik forbi ude på fortovet ved udluftningsventilen var meget i vildrede over hvad vi skulle ha til middag ;O)
Vandet blev hældt over og hele baduljen fik microens fulde kraft i intervaller på 10 min ind og ud X 3

Det var samme farve som overstående billede da det var færdig..

Men farven løb af i skyllevandet, jeg er ikke sikker på om jeg skulle ha tilført mit "farvebad" evt eddike eller noget andet..

Mislykket kan jeg ikke helt få over mine læber at indrømme, for farven er IRL en sart pistacie-grøn og faktisk ret smuk,om den også er holdbar er jeg mere i tvivl om.

Men den er altså langt fra sort-lilla- eller bare grå som den lå op til.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar