søndag den 19. april 2015

peek-a-boo kort

Amanda er blevet 8 år. Hendes kort fik jeg inspirationen til da jeg så en YT om hvordan man laver et peek-a-boo kort.


Jeg lavede det så det lignede et ganske almindelig kort når det ligger lukket.
Desværre tror jeg der var indsneget sig et forkert mål på et af de 3 stykker karton der skulle bruges, målene var yderligere i inch som jeg SLET ikke er venner med..
Så efter jeg havde fået hele redeligheden (der gav en hel del rynker og grå hår undervejs) til at ligne bare lidt i retningen af det som var hensigten tog jeg ganske enkelt og bare klippede til og limede løs..

Kortet blev rimeligt...ikke helt til de høje tal på karakter-skalaen.

Udvendigt Pyntet med hjemmelavede blomster i kombi med købte, Rihnstone, Stickles og palietter til pynt sat ovenpå et stempeltryk af grønne swirvler tegnet op med glimmerpen. De grønne blade er en die fra Cherry Lyn Design.Den ovale ramme lavet med to dies fra Nellie's Multi frame's fra Nellies Snellen . Selve motivet er et Magnolia stempel farvelagt med Copic Ciao , biens vinger har fået Glaze.


Når kortet åbnes kommer "surpirsen" i dette tilfælde har jeg brugt at gengive fødselaren som både har en buksepige-side og en prinsesse-side i sig

Forsiden har en ombukket flap hvorpå man monterer Alfepigen så den skubbes hen i åbningen foran pigen med bien når kortet åbnes..den funktion gemmes bag en pålimet bagside på det færdige kort

Stemplet med alfe-pigen er købt i Panduro (så vidt jeg husker) farvet med Copic Ciao vinger og pip-fugl er tegnet over med Stickles

Hvad kunne gøres bedre.... jow, man skulle ikke kunne se det gemte motiv når koret er lukket, mine valgte motiver var for store, men da de var malet og lavet klart måtte jeg se stort på det.
De lidt rigeligt store motiver gjorde også at rammerne blev nødvendigt at sætte for tæt på kanten af kortet det var ikke pænt og ikke særligt holdbart.
Jeg må også udtænke en bedre løsning på bagsiden der gemmer hele teknikken af gemt motiv..den swupper for meget ud og ind..

Jeg må nok indrømme at kortet er pænere på billederne end i virkeligheden ;o(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar