søndag den 15. december 2013

Strikket kjole

Amanda er kjolepige, så hun ønskede sig en kjole i stedet for en trøje. Hun fik mig overbevist om at den ku proppes i overtræksbukserne når den bliver brugt i fritteren

Selv om nederdelsstykket måtte strikkes 2 gange da strikkeren (læs mig) havde forstået opskriften forkert, og byttet om på to farver så der blev for lidt af noget og for meget af noget andet....så endte resultatet tilfredsstillende..

Amanda er i hvert fald meget glad.. hun nåede kun at få ærmerne trukket på da hun erklærede "den elsker jeg bare SÅ meget" ;O)
Jeg har ikke lige helt regnet ud hvordan den har fået den drypfacon.. måske fordi der kun er taget ud i siderne.. men mon ikke det retter sig til ved brug.

Ellers er det bare sådan det er..
Især hjerterne på "bæltestykket" var den unge dame glad for..

Jeg har droppet de hæklede kanter på ærmerne og de hæklede linjer der skulle være over og under hjerterne.. dels fordi hækling ikke er min store lidenskab.. men også fordi jeg synes det gør kjolen kluntet i udseende..


Så mangler jeg kun sidste barnebarn.. så har alle fået et stykke vintertøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar