tirsdag den 12. september 2017

Dobbelt patent i to farver

 Jeg har studeret You-tube klip med to farvet patent -Brioche på engelsk- og blev inspireret i noget med vilde farver der kom gennem en ret mørk ensfarvet

mønstre kunne jeg imidlertid ikke finde nogen af, i hvertfald ikke på andet en huer og halsedisser

Så må man jo selv i gang .....
Maries ideer havde en artikkel om tofarvet patentstrik og også et mønster med en god trøje, men ikke åbne som jeg ville ha den

patentstrik er ret elastisk, så jeg tænkte man bare kunne strikke den frem og tilbage i stedet for rundt og så sætte ærmerne ind med raglan som mønsteret lød på






 Jeg synes selv det lykkedes meget godt

Mens arbejdet skred frem blev jeg i tvivl om det var ide at lave den vendebar, nogen gange er man jo i hopla til farver og nogen gange ikke

Dermed kom et nyt problem.....lukkelsen

Min første tangke var lynlås, men det kræver nogle belægninger til at dække og det synes jeg vil se forkert ud, især på den kulørte side..

jeg er ikke helt kommet til enden af muligheder, men lige pt er det nok noget med hægter der tiltaler mig

Mønsteret er som sagt inspireret af opskriften i Maries Ideer særnummer 2015 (der er stribede sokker på forsiden)
Garn : Bumbo daylight farvekode 01 acryl
           Tovegarn koksgrå 100% uld
Pinde nr 4

At lave ribkant eller sætte krave på synes jeg villevirke klumpet, derfor fortsatte jeg lige op da jeg skulle ha lukket af og lavet rib.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar