lørdag den 19. januar 2013

Temaet er "Vinter"

Spindeforeningens fiberbytterunde havde denne gang "Vinter" som tema.                                                             Det er så op til det enkelte medlems inspiration og fantasi at få det overført til en spindebart materiale.                         Jeg modtog denne vildt lækre blanding 60% Merino og 40% Bambus af farven Winter Pansy fra Malene.             Det er én af de farver jeg lige netop kun bruger fordi den er speciel lækker i uldmaterialer
 Min egen opfattelse af Temaet "Vinter" blev inspireret af en dag i høj vintersol og hård frost
Hvor jeg stod i haven og ventede på Mille fik tisset af.
Puddersne i tykt blødt lag glimtede og strålede noget så smukt ..det er gengivet med blødt fluffy Norsk uld iblandet lidt mere hvid i 2 nuancer -blank silke, naturhvid Tussah/merino. For at få lidt mere farve fantaserede jeg mig til krokusser i sneen..de kom frem af en blanding med 3 blå farver af en Merino blanding fra Filtestedet..få totter gråblå Tensel. En del broderisølvtråd klippet i spindebare længder, angiver frostglimt i solen.Det hele kartet 2 gange så der stadig er totter i stedet for melering..vil Ute der modtager det så ha det mere meleret kan det jo kartes en gang eller to mere...

Jeg er drønspændt på om hun kan li det og hun også finder det jeg så i mit færdige materiale..

2 kommentarer:

  1. Det er da rigtig flotte farver;o) men den snehvide er bare superflot dejlig inspiration

    SvarSlet
  2. NØJ, hvor er det flot det hvide..

    Sidder da helt og falder i svime over det.. :-)

    SvarSlet