onsdag den 22. januar 2020

Mitten Advent Calendar

som mange andre strikkere hoppede jeg på bølgen og slog op til "kalendervanterne" sidst i November
Jeg blev bare ikke færdig før efter jul, men pyt så er de fine næste jul

Mitten Advent Calendar er en opskrift af  Kathy Lewinski jeg har brugt et alternativt garn nemlig Mayflowers Alpaca Touch i farverne koksgrå. lysegrå, råhvid og vinrød
Et  behov for en flaskegrøn også opstod da jeg på et tidspunkt følte for at bytte lidt om på de anviste farver på de 24 diagrammer
Garnet passer fint til p 3 som angives

opskriften fandt jeg på Ravelry hvor der linkes til en købt opskrift og en gratis version alt efter hvor meget man selv vil lægge i at frembringe opskriften

Jeg har ikke fået lavet mine vanter helt lige store. Der er en forskel på min strikkefasthed efter om jeg har brugt en tråd eller mønsterstrik med 3 farver pr omgang det har jeg aldrig prøvet før og det undrer mig lidt, om det skyldes garnet eller de små omgange og jeg leger lidt med tanken om at lave nogle enkelte af vanterne igen i en anden mere kraftig uldgarn for at se om der er en forskel på garnet at spore   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar