fredag den 17. maj 2019

Trifold hjertekort til bryllup


Forreste hjerte er brudeparret monteret på
De er skåret i tre lag og limet sammen for at gi stabilitet
Buketten er små simili
slør og slæb belagt med stickles farve diamond
en lille blomst med en perle i agerer "lås" for det lille hjerte , hvilket er pyntet med samme shiny papir (søstrene Grene) som de andre hjerter

Færdige roser (wish) og en enkelt svirvel
simili
Mellemste hjerte
Bogstaver og tal er dies
nøglen er sat på med gluedots efter en sløjfe af organzabånd er bundet på
forskellige dies med svirvler og blade er limet på det røde papir  før det sidste lag shiny er limet på for at gi ro til teksten
Blomster og simili
største hjerte
Brudens forældre ville gerne ha billede på det er limet på rødt karton ligeledes er stempeltrykket
Her har jeg valgt at sætte svirvlerne ovenpå det shiny papir da det godt må fylde lidt med det røde

Blomster og blomsterknopper
Simili
 Det færdige kort

Jeg har valgt at passe alle tre størrelser hjerte sammen i forreste spids. det fortrød jeg først da jeg var kommet alt for langt til at gøre om...fordi..

det største bagerste hjerte har for lidt plads til at vise sin pynt frem
Det mellemste hjerte skulle ha været rykket ca 3-4 cm længere frem

Det medfører også at det har svært ved at balancere når det er opstillet


Set fra siden

De tre basishjerter er skåret med dien liggende på et foldet kort så folden ikke bliver skåret over
et helt hjerte i alle str laves til pynt
Basishjertet scores så det bøjer halvt ned med det øverste basishjerte og pynte-hjertet limes herpå og så er man klar til alt det sjove

fra siden kan man også se hvad jeg mener med at det bagerste hjerte har for lidt plads, hvilket også gør at spidsen af det største ikke helt kan stikkes ind i hullet på det mellemste hjerte forneden hvor det skal ha støtte
det fungerer til gengæld fint mellem det lille og det mellemste..

hvis mellemste basiskort var rykket længere frem på det store pasiskorthjerte tror jeg det var bedre...

Jeg må studere flere youtube kort...dette er imidlertid afleveret til brudens mor som blev rigtig glad for koret på trods af jeg selv kan se fejl ved det 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar