onsdag den 1. juli 2020

Kortudfordringen juni

 Udfordringen denne gang var med tema : På tur
Vi har haft nogle forrygende gode sommerdage, så en strandtur var oplagt for min tur.,

Jeg havde lidt kneben med tid så jeg gik den hurtige vej med en alm A6 kort-model af kvistkarton
Min baggrund var, fra et turistblad, med de smukke badehuse på
Jeg fandt også et krakkort med attraktioner inde i bladet der kunne bruges jeg lavede en kant med en die der har udseende af en udrevet kalender-side
en stump hessian
og og bannere med bogstaverne skåret to gange først i grønne farver så i gul
is og korn fandt jeg i resteskuffen , isen er et stempeltryk farvet med Copic de små prikker på iskuglen er tegnet op med brun glimmerpen og guffen fik wink of stella mens kuglen i toppen fik en omgang glossy accent
banneret har jeg limet på med flydende lim og snoren er hæftet bagpå med skumpuderne der er sat på hele bagsiden
motorcyklen er en knap påsat med limpistol
og en lille gennemsigtig cirkel tegnet op med rød glimmerpen sat på "Løkken"

 Jeg fandt flere gode baggrunde i skuffen med udklip fra blade, der egnede sig til baggrund
så for hospitalsklovnenes skyld lavede jeg et par kort mere
Disse  også med "guld" fra resteskuffen

1. layer er hvid karton jeg har sværtet et stykke ind på med distress ink Forrest moss limet på med skumpuder
 Cyklen, en die, limet på baggrunden ned flydende lim undtagen cyklekurven, den skal kunne løftes så blomsterbladende kan placeres
Blomsterbladende er rester fra forskellige dies, dem klippede jeg over så de egnede sig og en enkelt svirvel om også med
De små blomster er punchet ud af en rest karton med prikker og formet med embossingpen. efter de er limet på får de alle en bette halvperle

De små blomster foran cyklen er små græstotter klippet ud af en græskant lavet med die blomsterne er halvperler

Banneret har jeg sværtet med forrest moss og skrevet i frihånd
Baggrunden er limet direkte på 1. layer med flydende lim

Sidste kort blev et af de rigtig hurtige...
Og det vil sige jeg klippede forkert... og måtte redde det med en "frimærke-die"
Så resultatet blev:
basiskort i kvistkarton A6
1. Layer blågrøn karton
2. layer lyseblå præget shiny papir (søstrene Grene)
3. Layer monteret på karton med flydende lim og sat på 2. layer med 3D-puder
Bilen, en die, monteret med 3D-puder

"tæppet" et par stykker washi-tape
De fine badesko er en die og resteskuffen indeholdt de små blomster fra et tidligere projekt
De små strandskaller limet på med limpistol og i de to limet et par små perler

Banneret er et stempel fra søstrene Grene embosset med sort  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar