fredag den 14. november 2014

30 års- kort

En rimelig timeløn på mine kort opnår jeg nok aldrig, jeg er en kold krig om at få lavet kort

Kortet til min datters 30års fødselsdag var et af dem der tog sin tid.

Kortet blev lavet som bogkort

Titlen på "bogen" var lidt givet på forhånd

Forsiden
en kageserviet, sværtet med distress ink og pyntet med stickles på kanten

Halvdelen af de brugte blomster har jeg selv lavet med forskellige punches og dies, enkelte blomster er fra gamle lysmanchetter og nogle andre er købte blomster.
Nogle af dem pyntet med sværte  Rihne stones og stickles

Og liiiige drysset med noget ekstra glitrende pulver (egentlig beregnet til gele-negle men fortrinligt til kort også)

De grønne blad er lavet med dies og big shot
Alle udstandsninger er sværtet med distress ink.



"Bogen" set fra den anden side..

Der er indlagt  "sider" i bogen.

Konsertinafoldet hvidt karton. limet samme i hjørnerne
Og gjordt gammelt ved at sværte med distress ink

Indvendig på omslaget er der sat en udrivning fra en Peter Plyds bog fundet i genbrug, sværtet med distress ink for at skabe gammelt papir udtryk

Billedet snyder lidt, slet så mørk er det ikke i virkeligheden.


Nederst er påsat en lomme hvori vores håndskrevne hilsen skal ligge











"Bogens sider" /den firkantede ramme med folderne
Blev monteret med en side fra en anden bog imellem bindet og rammen. Den blev selvfølgelig også gjort gammel i udseende

Det flotte efterårsløv er noget jeg har købt engang i kontor og papir, uden helt at vide om jeg fik brug for det.
 Det var med i mine tanker da jeg købte de søde stempler med børnene i efterår-stemning.

Rammen/bogsiderne blev dekoreret med brune bånd og en et gult bånd med små løkker.

Ovenpå er gul stickles og små blade malet med copic og glimmer lak


Stemplerne har jeg købt i Panduro. Dog er hunden fra Netto
Jeg har valgt at paperpiece med forskellige papierer og kartoner på tøjet samt hundens halsklud og at farvelægge hud, hår og skyggerne med copic

Hvid Posca pen til "higlights" i øjne og på hundens snude, som også fik 3-D lak, samt de hvide prikker på svampene

Svampene er også farvelagt med copic

Eneste glimmer på denne side er støvlerne i Magic paper og pigens hattebånd der er  malet med glimmerpen
Halvperler/rihne stone som knapper

Huen har fået en pompom limet på

Alle dele monteret med 2 lag tykke 3Dpuder for at fremhæve figuerne.
Og som altid tænkte jeg..hvad gjorde man før man fik limpistolen, den er en ren tryllepind



Ingen kommentarer:

Send en kommentar